Polityka prywatności

Polityka prywatności

Polityka prywatności

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem strony Internetowej www.kancelariaprzyszlak.pl
  2. Właścicielem strony Internetowej i jednocześnie Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Monika Przyszlak, ul. Jasna 7, 77-300 Kiełpin, NIP: 843-160-24-23.
  3. Dane osobowe zbierane przez Kancelarię Radcy Prawnego Monika Przyszlak za pośrednictwem strony Internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

§1 

Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

  1. W związku z funkcjonowaniem strony internetowej Kancelaria Radcy Prawnego Monika Przyszlak dane osobowe klientów są zbierane w przypadku korzystania z usługi formularza kontaktowego. W formularzu są podawane następujące dane osobowe: imię i nazwisko oraz adres e-mail. Dane ujawniane w formularzu są przetwarzane po wyrażeniu przez użytkownika/potencjalnego klienta zgody na ich wykorzystanie i przetwarzanie.
  2. Ponadto Kancelaria przetwarza dane osobowe osób korzystających ze strony internetowej Kancelarii zawarte w tzw. plikach Są to miedzy innymi dane o urządzeniu, adres IP komputera klienta, zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
  3. Dane osobowe przetwarzane są w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w celach związanych z: zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania strony internetowej Kancelarii, w celach statystycznych oraz w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  4. W przypadku gdy wskutek zapytania doszło do zawarcia umowy z Kancelarią, dane osobowe będą przetwarzane również w innych celach i na innych podstawach, w tym w szczególności w celu wykonania umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. 

§2

Odbiorcy danych i okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe klienta przekazywane są dostawcom usług, z których Kancelaria korzysta przy prowadzeniu strony Internetowej. Dostawcy usług świadczą na rzecz Kancelarii usługi utrzymania i obsługi technicznej, ale także usługi analityczne i statystyczne.
  2. Dane osobowe zebrane w związku z korzystaniem ze strony internetowej będą przetwarzane przez czas korzystania ze strony, a także przez czas przechowywania plików cookies zebranych na stronie w urządzeniu. Dane osobowe udostępnione w związku z korzystaniem z formularza kontaktowego będą przetwarzane do czasu zarchiwizowania korespondencji mailowej. Dane osobowe wykorzystywane do celów analityczno – statystycznych będą przechowywane przez okres do 12 miesięcy.
  3. W przypadku gdy wskutek zapytania doszło do zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych dane osobowe będą przetwarzane również przez inne podmioty, które świadczą dla Administratora określone usługi, w tym usługi księgowo – rachunkowe i informatyczne. Informacje o sposobie i zakresie przetwarzania danych po zawarciu umowy na świadczenie pomocy prawnej określa pełna klauzula informacyjna RODO dostępna poniżej.

§3

Mechanizm cookies

  1. Strona Internetowa używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez Kancelarię na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej stronę Internetową, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, czas wygaśnięcia oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Kancelarię usługi do rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających stronę internetową. Dają też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin na stronie Internetowej.
  2. Kancelaria wykorzystuje dwa typy plików cookies: cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów klientów oraz cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Klientów.
  3. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów klientów strony Internetowej. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze strony Internetowej będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies. Kompleksowe informacje dostępne są w ustawieniach:

Microsoft Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

Mozilla Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

Opera http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html

Safari https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/manage-cookies-and-website-data-sfri11471/mac

  1. Ograniczenie lub wyłączenie stosowania plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność lub prawidłowość działania strony internetowej Kancelarii.

§ 4

Prawa osób, których dane dotyczą

  1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO. Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Kancelarii Radcy Prawnego Moniki Przyszlak Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora danych zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Kancealaria może świadczyć jedynie za zgodą.
  2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO. Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, jeżeli Kancelaria przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing usług P, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności strony Internetowej oraz ułatwienie korzystania ze strony internetowej, a także badanie satysfakcji.
  3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO. Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych. Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli: dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane; wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę; wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych; dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega; dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
  4. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Kancelarii.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO. Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach: gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Kancelaria ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni; gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania; gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.
  6. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO. Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo: uzyskać dostęp do swoich danych osobowych; uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską; uzyskać kopię swoich danych osobowych.
  1. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO. Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z § 6 Polityki Prywatności.
  2. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO. Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.
  3. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

§ 6

Profilowanie

Dane osobowe pobierane przez Kancelarię nie są przetwarzane w formie profilowania.

§7

Dobrowolność podania danych osobowych

Korzystając ze strony internetowej www.kancelariaprzyszlak.pl wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelarię danych osobowych zawartych w plikach cookies. Korzystając z formularza kontaktowego podanie danych osobowych następuje dobrowolnie. Nie podanie danych kontaktowych uniemożliwi przetworzenie zapytania i udzielenie odpowiedzi.

 

§ 8

Zmiany Polityki Prywatności

  1. Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie w dniu 25 września 2019 r.
  2. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.
  3. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: kontakt@kancelariaprzyszlak.pl

 

Powiedz nam o swojej sprawie